flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

 Порядок розгляду звернень громадян та представників юридичних осіб у господарському суді Закарпатської області

Під зверненнями громадян і представників юридичних осіб слід розуміти  викладені в письмовій або усній формі пропозиції  (зауваження), щодо діяльності господарського суду,  заяви  (клопотання) про сприяння реалізації прав і законних інтересів заявника та скарги  з приводу фактів недодержання суддями і працівниками  апарату господарського суду законодавства при розгляді справ.

 

Вимоги до звернення

У зверненні, що адресується господарському суду має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові особи, що звертається (найменування юридичної особи у разі звернення представника), місце  проживання (чи знаходження юридичної особи) викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може бути усним (викладеним громадянином або представником юридичної особи і записаним посадовою особою на особистому прийомі ) чи письмовим (надісланим поштою або  переданим особисто  чи через представника).

Звернення  може бути подано як окремою особою  (індивідуальне), так і групою осіб  (колективне).

Письмове звернення громадян та представників юридичних осіб повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням посадового становища та  дати .

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог до розгляду господарським судом області  не приймаються та повертаються заявникам з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через 10 днів від  дня його надходження.

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду.

Якщо питання, порушені в зверненні не входять до компетенції господарського суду, воно в термін не більше  п’яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявнику.

 

У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, воно в той же термін повертається заявнику з відповідним роз’ясненням. 

 

Письмове звернення без зазначення місця проживання громадянина чи адреси юридичної особи, не підписане автором, а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.        

Анонімним визнається , зокрема , звернення в якому:

- відсутні або нерозбірливо вказані прізвище, ім’я, по батькові громадянина, його підпис та адреса;

- не вказано повного найменування юридичної особи, яка звертається, відсутня поштова адреса, підпис та не зазначено посадове становище особи, яка його підписує.

До розгляду господарським судом не приймаються також  звернення, в яких містяться нецензурні вирази та які непридатні для читання.

Господарський суд області  не розглядає повторні звернення від однієї й тієї  самої фізичної чи юридичної особи з одного й того самого питання, якщо перше звернення вирішено по суті, а також звернення громадян, визнаних  судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення  приймає голова господарського суду, про що повідомляється заявнику.

 

Розгляд звернень громадян та представників юридичних осіб

Усі звернення  (пропозиції, заяви і скарги) громадян та представників юридичних осіб, що надійшли до господарського суду області приймаються та централізовано реєструються загальним відділом (канцелярією) суду у відповідності до вимог Постанови Кабінету Міністрів України  від 14.04.1997р. № 348 „Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями  громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації” та   Інструкції з діловодства в господарських судах України.

Реєстрація звернень здійснюється  у прошитому, пронумерованому  та скріпленому підписом голови (заступника голови) господарського суду з відтиском  гербової печатки  журналі  реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян  за встановленою формою та в електронному варіанті відповідного журналу.

Колективні звернення громадян реєструються з позначкою  “Колективне” на прізвище першого заявника, якому і направляється відповідь.

Письмові пропозиції, заяви і скарги,  подані на особистому прийомі, також  підлягають централізованій реєстрації у канцелярії господарського суду.

Відповідальний за організацію розгляду звернень громадян і представників юридичних осіб та дотримання термінів виконання визначається резолюцією керівництва суду.

Посадові особи господарського суду зобов’язані об’єктивно, всебічно і вчасно розглядати  пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян та представників юридичних  осіб, перевіряти викладені в них факти, приймати відповідні рішення, своєчасно  вживати заходів до усунення допущених порушень та повідомляти заявників про наслідки розгляду.

         Звернення громадян та представників юридичних осіб, які не вимагають додаткового вивчення матеріалів, розглядаються і вирішуються у термін не більше 15 днів від дня їх реєстрації у канцелярії суду. У випадку, коли опрацювання звернень потребує додаткового вивчення матеріалів, термін виконання не повинен перевищувати одного місяця з дня їх реєстрації.

Відповідно до вимог ст.20 Закону України „Про звернення громадян”  якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів. На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого вказаною статтею терміну. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Посадові особи господарського суду області, які розглядають звернення  (заяву чи скаргу), повинні мати на увазі, що заявник має право:

-особисто викласти аргументи особі, яка розглядає звернення;

-знайомитись з матеріалами перевірки;

-подавати додаткові матеріали;

-бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;

-користуватися послугами адвоката;

-одержати письмову відповідь про результати розгляду звернення;

-висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги.

При розгляді звернень (заяв чи скарг)  посадові особи господарського суду області зобов’язані:

-об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;

-на прохання заявника запрошувати його для участі в розгляді його заяви (скарги);

-невідкладно вживати заходи до усунення допущених порушень, виявляти, усувати причини та умови, як сприяли вчиненню  порушень;

-вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення;

-забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання рішень, прийнятих у зв’язку із заявою чи скаргою;

-письмово повідомляти заявника про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення ;

-у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою – письмово роз’яснити порядок оскарження прийнятого рішення;

-не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; 

 

- особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян і юридичних осіб, систематично аналізувати  хід цієї роботи.   

Звернення громадян та представників юридичних осіб вважаються опрацьованими, якщо порушені в них питання розглянуті по суті, вжито необхідних заходів, надано відповідь заявнику в письмовій формі чи телефоном, а також якщо порушені питання письмово зняті з розгляду заявником.

У відповіді заявнику на звернення має бути висвітлено:

-вхідний номер і дата реєстрації звернення в господарському суді області;

-порядок розгляду звернення  (чи проводилась службова перевірка або розслідування; аналіз матеріалів, які перевірялись; чи брав участь і яку саме в розгляді звернення заявник тощо);

-відповіді на всі конкретні питання, що порушені у зверненні;

-рішення, яке прийнято за результатами розгляду звернення.

У разі відмови в задоволенні вимог, викладених у письмових зверненнях, рішення про відмову доводиться до відома заявників  в письмовій формі з посиланням на відповідні законодавчі акти  і викладенням мотивів відмови.

Всі виконані документи по зверненнях громадян і представників юридичних осіб оформляються згідно з вимогами Інструкції з діловодства в господарських судах України і передаються для зберігання та подальшого використання відповідно до діючої в господарському суді номенклатури справ.

 

         Особистий прийом громадян та представників юридичних осіб 

керівництвом господарського суду

Особистий прийом громадян та представників юридичних осіб  у господарському суді Закарпатської області здійснюється головою господарського суду та заступниками голови господарського суду (далі – керівництво господарського суду).

Особистий прийом здійснюється згідно із затвердженими графіками прийому, які вивішуються у  приміщені господарського суду в місцях, зручних для їх вільного огляду, а також на офіційному веб-сайті суду. У графіку прийому обов’язково зазначається день та години прийому.

Особистий прийом громадян та представників юридичних осіб керівництвом господарського суду здійснюється з приводу фактів недодержання суддями і працівниками апарату господарського суду області законодавства при розгляді судових справ та з питань організаційного забезпечення судочинства.

Звернення і скарги громадян та представників юридичних осіб  щодо розгляду конкретних судових справ по суті  на прийомі не приймаються і не розглядаються.

Особистий прийом керівництвом господарського суду може здійснюється також за попереднім записом. Попередній запис може проводитись  у телефонному режимі.

У разі якщо дата прийому припадає на святковий день, особистий прийом проводиться у інший день місяця за погодженням із керівництвом господарського суду та з особою, яка звернулася на прийом.

Працівник, відповідальний за організацію особистого прийому, під час попереднього запису:

- з’ясовує прізвище, ім’я, по батькові (найменування юридичної особи  у разі звернення представника), місце проживання (місце знаходження) особи, яка звернулася на прийом, зміст порушеного питання;

- реєструє особу, яка звертається, у прошитому, пронумерованому  та скріпленому підписом голови (заступника голови) господарського суду з відтиском  гербової печатки  журналі   обліку особистого прийому громадян та представників юридичних осіб керівництвом господарського суду Закарпатської області за встановленою формою; 

- з’ясовує чи звертався громадянин (представник юридичної особи) з даного питання до інших посадових осіб (суддів, державних службовців) господарського суду чи посадових осіб інших органів та яке було прийнято ними рішення;

- повідомляє про дату, час та місце проведення особистого прийому керівництвом господарського суду.

Відомості щодо прізвища, ім’я, по батькові особи, яка звертається на особистий прийом, з’ясовуються за допомогою документів, що посвідчують особу. У разі здійснення попереднього запису на особистий прийом у телефонному режимі, відомості щодо прізвища, ім’я, по батькові особи, яка записалась на прийом,   звіряються з документами, що посвідчують особу, безпосередньо перед прийомом.

Для представників юридичних осіб обов’язкова наявність документів, які підтверджують їх представництво.

Відсутність документів, що посвідчують особу, та документів, які підтверджують представництво (у разі звернення представника) є підставою для відмови  у реєстрації на прийом та у здійснені особистого прийому.

Запис на повторний прийом з питань, які вже розглядались керівництвом господарського суду, може бути зроблений лише в тому разі, якщо перше звернення не було вирішено по суті.

Працівник, відповідальний за організацію особистого прийому, в день, що передує прийому, надає керівництву господарського суду список осіб, які записалися на особистий прийом,  із зазначенням  змісту  порушеного  питання,  та  забезпечує  добірку матеріалів з питань, що розглядатимуться (попередні звернення, матеріали щодо їх розгляду, тощо).

Під час проведення особистого прийому громадян можуть бути присутніми їх представники, повноваження яких оформлені  у встановленому законодавством порядку, та особи, які перебувають у родинних відносинах з цими громадянами.

Присутність сторонніх осіб на прийомі забороняється.

Прийом громадян, визнаних судом недієздатними,  без участі їхніх законних представників, не допускається.

У разі, коли громадяни чи представники юридичних осіб бажають записатися на прийом до посадових осіб господарського суду, які не здійснюють такий прийом,  ці посадові особи залучаються до особистого прийому, який здійснюється керівництвом господарського суду.

У випадку звернення громадян  та представників юридичних осіб з питань, вирішення яких потребує залучення працівників структурних підрозділів господарського суду,  такі працівники залучаються до особистого прийому, або від них  одержується  необхідна інформація щодо порушеного у звернені питання.

Прийом іноземних громадян та осіб без громадянства проводиться на загальних підставах, при потребі – за участю перекладача.

 

Питання, з якими звертаються громадяни та представники юридичних осіб, по можливості вирішуються під час прийому. 

У разі, якщо порушене громадянином чи представником юридичної особи питання вирішити на прийомі неможливо через складність і необхідність додаткового вивчення, до розгляду береться письмова заява (скарга, пропозиція), яка розглядається у  порядку розгляду письмових звернень. Про результати розгляду заявнику повідомляється письмово або усно, за його бажанням.

Усі письмові звернення (пропозиції, заяви і скарги),  подані на особистому прийомі, передаються до канцелярії господарського суду для їх реєстрації та обліку у встановленому порядку.

Керівництво господарського суду, здійснюючи особистий прийом громадян та представників юридичних осіб, керується чинним законодавством  і в межах своєї компетенції має право прийняти одне з наступних рішень:

а) задовольнити прохання чи вимогу, що міститься у зверненні, й повідомити відвідувача про порядок і строк виконання прийнятого рішення;

б) відмовити в задоволенні прохання чи вимоги, повідомивши заявника про мотиви відмови  і порядок оскарження прийнятого рішення;

в) прийняти письмову заяву або скаргу  (коли питання потребують додаткового вивчення і перевірки ) і пояснити відвідувачу причини неможливості розв’язання питань під час прийому, а також порядок і строк розгляду його письмового звернення;

г) якщо розв’язання питання, з яким звернувся відвідувач не належить до компетенції  господарського суду – роз’яснити до якого органу чи підприємства, установи, організації  слід звернутися.